Kā jau zināms, ir daudz dažādu modeļu, kā ilustrēt uzņēmuma nodaļas un to svarīgumu (skati piemēru attēlā "Bizness IT perspektīvā"). Taču kopējs visiem ir tas, ka vienlaikus un vienbalsīgi katras nodaļas pārstāvji akcentē savu nozīmīgumu, uzsverot, ka viņu ieguldījums uzņēmuma darbības nodrošināšanā ir teju svarīgākais, tādējādi velkot finansējuma sadales "deķīti" savā virzienā. Zināmā mērā taisnība jau vien ir, un īpaši taisnība ir visiem tiem, kuri apzinās, ka uzņēmums ir dzīvs organisms, kur vissvarīgākais ir katra pienesums.
Bizness IT perspektīvā
SIA "iT on" ilustrācija
Mūsu pakalpojumu sniegšanas vadlīnijas paredz, ka mūsu uzdevums nav pārspīlēt IT nozīmīgumu, lai arī dzīvojam laikmetā, kad atkarībā no IT pielietojuma un klienta darbības veida, tieši IT vai nu būtiski ietekmē vai nu pilnībā nosaka uzņēmējdarbību un tās panākumus.
Mēs uzsveram, ka IT ir tik pat svarīgs instruments kā labs mārketings, profesionāla komanda, finanšu un procesu vadība, kā arī, protams, - tālredzīgi saprātīga nākotnes plānošana.
Bet šoreiz ne par pārspīlētu svarīgumu, bet par IT kā vienu no stabilajām uzņēmējdarbības "krēsla" kājām, kas prasa uzmanību un investīcijas perspektīvā. Objektīvi galvenokārt tāpēc, ka tehnoloģiskie risinājumi šajā "jauno tehnoloģiju laikmetā", piemēram:
TOP 3 sadarbības problēmas ar IT speciālistiem
Mūsu pieredze liecina, ka Latvijā mikro līdz vidējo uzņēmumu sektorā, ir ļoti izplatīta IT daļas un uzņēmumu vadītāju nodarbinātība tieši ar seku likvidēšanu, nevis cēloņu preventīvu apzināšanu un laicīgu novēršanu. Proti, visbiežāk šāda nodarbinātība rodas pēc stihiskiem un līdz galam nepārdomātiem, bet steidzīgi ieviestiem IT risinājumiem (ne tikai pagājušo t.s. "trekno" gadu laikā, bet arī šobrīd). Tipiska, bet elementāra kļūda, par ko diemžēl arī uzņēmējs pārmaksā, ir nespēja integrēt steidzīgi iepirkto, dārgo IT sistēmu uzņēmuma biznesa procesos. Mūsu novērojums, ka iemesli ir meklējami IT speciālista attieksmē un sniegumā. Galvenās TOP3 problēmas mēdz būt šādas:
IT infrastruktūra ir tādu līdzekļu - iekārtu, programmu un procedūru - kopums, kas uzņēmējdarbību dara iespējamu (it īpaši gadījumos, kad IT risinājumi ir uzņēmējdarbības pamatprocesā - piemēram, e-komercijas/ internetveikala gadījumos) VAI palīdz, atbalsta vai/un aizsargā jau esošu uzņēmējdarbību vai kādas tā daļas (kā finansu un tirdzniecības dokumentu pārvaldes sistēmas, noliktavas uzskaites sistēmas ar visu saistīto aparatūru), nodrošinot uzņēmējdarbības atbalsta procesos. Tas ir:
Lielai daļai uzņēmējiem vajadzīgo funkciju var veikt viena un tā pati infrastruktūra, bet eksistē risinājumi un vajadzības, kad infrastruktūras ir būtiski atšķirīgas vai nodalītas - piemēram:
IT atbalsts jeb IT serviss ir tāds dzīva darba spēka un nedzīvas dabas līdzekļu kopums, kas ar savu kompetenci, procedūru vai darbu:
IT serviss izvērstākā veidā satur tādu procesu un darbību kopumu, lai veiktu:
Ja vien klients vēlas mundrāku izpildījumu (skaņdarbu) - bet lūdzu! - IT tehnika, programmas, tīkls un izpildes temps mainās un paātrinās. Ja klientam vajadzīgs vienmēr paklausīgs, saskanīgs pavadījums - bet lūdzu! - diriģents (IT profesionāļi) par to parūpēsies - ierīces vienmēr klausīs (būs radīta augstu atteices drošība). Bet, ja neklausīs - tad viņš ātri ar tām padarbosies un skanējums atkal atjaunosies.
Ja klients vēlas "lēti un labi", tad mūzikas tirgū ir atrodami arī šādi piedāvājumi, bet lietojot šādu mūziku:
Kā jebkurš diriģents, vēloties, lai simfoniskais orķestris ieskanas visā tā varenībā un dod maksimālu gandarījumu (atdevi) tās pasūtītājam (Tev!), mūsu IT servisa sniegšanas laikā mēs dodam priekšroku: