IT ziņu skrejlapa #6.
Šajos citādākajos laikos, kad ārā mums draudzēties ir liegts, mēs piedāvājam jums nelielu informāciju, kā izklaidēties un arī pastrādāt no mājām.
Šī informācijas izlaiduma tēmas:
1. Ko darīt,
ja neko nevar darīt
2. Vai
tiešsaistes vai bezmaksas risinājumi ir droši?
3. Dažu uzņēmumu piemērs, kā atbilde uz "mājās sēdēšanas" laika izaicinājumiem.
1. Ko darīt, ja neko nevar darīt?
Ko darīt, kad ārā iet nedrīkst? Iespējas ir – šī brīža pulcēšanās un pasākumu organizēšanas ierobežojumi ir pavēruši pavisam jaunus apvāršņus izklaides industrijai, gan pie mums lokāli, gan globāli.
Aizvien biežāk pasākumi tiek straumēti tiešsaistē, vai nu bez maksas, vai iegādājoties biļeti, kas satur tiešsaistes hipersaiti uz pasākumu. Piedāvājam dažas interesantas vietnes:, :
1. Vietne, kas apkopo dažādu kultūras pasākumu apmeklēšanas iespējas bez iziešanas no mājām:https://www.kroders.lv/highlight/4409
2. Kā lielisku resursu kultūras pasākumu ierakstu vērošanai iesakām:LSM.LV - https://ltv.lsm.lv/lv/kultura/teatris.zip/
3. Ja rodas vēlme pavērot Rīgu no augšas ir pieejamas lsm.lv tiešsaistes kameras ar Rīgas panorāmu:https://www.lsm.lv/tiesraides-kameras/
4. Tiem, kurus nesaista publiski pasākumi ir iespējams vērot Latvijas Dabas fona tiešsaistes kameras – jūras ērgļus, ūpi, melno stārķi un citas:https://dabasdati.lv/lv/kameras2020
2. Vai tiešsaistes vai bezmaksas risinājumi ir pietiekami droši?
Mūsu īsā atbilde ir – nosacīti nē.
Pavisam nesen saistībā ar pieaugošo lietotāju aktivitāti aplikācijā ZOOM, ir atklāta ievainojamība, kas ļauj svešai personai, kas pievienojas sapulcei uzzināt visu sapulces dalībnieku epasta adreses. Neiedziļinoties visās problēmas detaļās – ja persona “X” ar jums ir kādreiz sarakstījusies epastā un nu nejauši izdomā mēģināt pievienoties jūsu video konferences sesijai – ir liela iespēja, ka tas tiks atļauts un papildus tam visi video konferences sesijas dalībnieku epasti būs pieejami šim lietotājam.
Ko mēs ar šo vēlamies teikt – bezmaksas risinājumi ir lieliski, tomēr ir jārēķinās ar dažādām kļūmēm, vai potenciālu mēstuļu daudzuma pieaugumu. Ceram, ka šīs populārās aplikācijas izstrādātāji šo lietu, kas jau vairākas nedēļas kā jau publiski ir zināma, jau ir novērsuši.
Papildus informācija Apple tehnikas lietotājiem – ZOOM aplikācija nodod informāciju par jums facebook.com, neatkarīgi no tā, vai jūs tam esat piekrituši vai nē. Ilgtermiņā, tas var samazināt jūsu privātuma sajūtu.
2.1. Par populārām bezmaksas antivīrusu un aizsardzības sistēmām.
Esam uzzinājuši un principā arī saskārušies ar to, ka daži pietiekami populāri antivīrusu un aizsardzības risinājumi, ko cilvēki izvēlas uzlikt uz saviem mājas datoriem, uzkrāj informāciju, ko un kā jūs dariet ar saviem datoriem. Papētot pieejamo informāciju kārtējo reizi nonākam pie ierasta secinājuma - ka tas (informācijas pārdošana) ir tas, kādēļ bezmaksas produkts tiek nodrošināts bez maksas – jūs lietojat nosacītu produktu vai pakalpojumu, samaksājot ar savu privātumu. Konkrēti šobrīd runa ir par visiem AVAST saimes produktiem, diemžēl ieskaitot arī viņu maksas produktus.
Tāpat mēs no savas puses diezgan noteikti iesakām neizmantot 360 Total security produktus.
2.2. Privātuma beigas?
Kuram interesē vairāk par privātuma laikmeta beigām – ierosinām izlasīt interesantu rakstu LSM portālā - "Privātums sairst mūsu acu priekšā."
“...Indivīdu datu ievākšana un apstrāde ļauj sniegt ērtākus un labākus pakalpojumus, uzlabot sabiedrības drošību un veselību, atrast noziedzniekus... Vislielākā bīstamība veidojas, ja privātuma irdināšanu pieņemam par normu. Netrūkst balsu, kuras stāsta, ka notiekošais ir neizbēgams tehnoloģiju “progress”... pieradums izmantot “bezmaksas” pakalpojumus ir liels, it īpaši tāpēc, ka ikdienā nav nemaz tik acīmredzama cena, kas par to jāmaksā...”
3.Dažu uzņēmumu piemērs, kā atbilde uz "mājās sēdēšanas" laika izaicinājumiem.
Tas, ko mēs varam mācīties no šīs situācijas, ir tas, ka interneta servisu attīstīšana ir ļoti vērtīga jebkura mēroga un nozares uzņēmumam. Vai tā būtu pārtikas produktu piegāde vai grāmatvedības pakalpojumu nozare - iespēja komunicēt un apkalpot klientu nesastopoties ar viņu dzīvē - ir jaunā TOP lieta, kas ir un būs jāiemācās jebkuram uzņēmējam, viņa darbiniekam kā arī šo produktu vai pakalpojumu pircējam.
Esam apkopojuši dažus pozitīvos piemērus, kur mums pazīstami uzņēmumi spējuši strauji pielāgoties darbam interneta vidē, tādējādi panākot konkrētam pakalpojumam vai precei iztikšanu bez tiešas komunikācijas ar klientu:
- Pārtikas piegāde - https://e.augluserviss.lv/ - produktu piegāde uz mājām, ātri, izdevīgi. No mūsu pašu pieredzes – pasūtījuma izpildes laiks Rīgā nesasniedza pat 24h un produkti bija piegādāti dzīvesvietā.
- Ne visiem ir vajadzīga tikai pārtika – cilvēkiem ar optikas preču vajadzībām iesakām https://www.manaslecas.lv/, kuri ātri un efektīvi optikas preču profesionāļi, ja vien jūs paši zināt, kas jums tieši ir vajadzīgs. Manaslēcas vajadzīgo preci piegādās gan mājās, gan tuvākajā pakomātā, vai pat benzīntankā, lai tikai jums būtu jāapmeklē pēc iespējas mazāk publisku vietu.
Tā kā daudzi šobrīd strādā no mājām un daži kopā ar bērniem mēģina elektroniski atrisināt vēl arī mācību izaicinājumus, tad beidzot mēs arī privātajiem lietotājiem piedāvājam savu profesionālo palīdzību pie jūsu svarīgāko datoru aizsardzības un uzraudzības jautājumu atrisināšanas. Piedāvājam pievienot jūsu datoru centralizētai aizsardzības sistēmai, lai jūsu dators un dati būtu profesionālā pārraudzībā. un paša piedāvājuma detaļas meklējamas šeit:
Ziņu nobeigumā – mēs vēlam veselību un izturību jums, jūsu tuvākajiem un jūsu darba vietai (uzņēmumam) - mums kopīgi jāpārvar šo grūtību brīdi, lai arī tas mums sagādā lielas neērtības vai piedāvā risināt nopietnus izaicinājumus!
Ar cieņu,Jūsu IT atbalsta dienests